poniedziałek, 23 lipca 2018

Gra pamięciowa "Bystre główki" - Trefl z serii JOKER LiNE

Nie tak dawno temu trafiła do nas gra karciana firmy Trefl z serii JOKER LiNE pod przyjaźnie brzmiącym tytułem "Bystre główki" :). Jest to gra ćwicząca pamięć i koncentrację dziecka - przeznaczona dla dzieci w wieku +6 i z tym musimy się zgodzić gdyż Paulinka nie dała rady w nią zagrać na określonych w instrukcji zasadach - ale znalazłyśmy na ten kłopot :) rozwiązanie o którym napiszę później.


Zawartość opakowania to 110 kart ( w tym 6 kart pomocy ) oraz instrukcja. Szata graficzna kart wpada od razu w oko, że aż chcę się zagrać ;).

Zasady gry są dość proste, a konkretnie celem gry jest zapamiętanie obrazków z zagrywanych kart oraz wymienienie ich w odpowiedniej kolejności. Pierwszy gracz zaczyna grę biorąc kartę z tali i kładzie ją na środku rysunkiem do góry tworząc przy okazji stos na który kolejni gracze układają karty.







 Graczy może być sześciu i dla przykładu jak szósty gracz kładzie swoją kartę na stosie to musi wymienić wszystkie karty położone wcześniej przez innych graczy w odpowiedniej kolejności i na końcu swoją ( np. kukurydza, drabina, kura, księżyc stołek i królik) i gramy tak do momentu, aż ktoś nie będzie pamiętał wszystkich kart, bądź inny z graczy uzna że pomylił kolejność i go sprawdzi - jeśli tak się stanie i rzeczywiście kolejność jest pomylona to zabieramy karty ułożone na stosie i rozdajemy je wśród graczy pomijając osobę która się pomyliła, a zaczynając od osoby która ją sprawdzała;) 



Kto na końcu będzie miał najwięcej kart ten wygrywa. 



Oczywiście żeby nie było aż tak prosto do gry dodane są karty specjalne, których zadaniem jest wprowadzenie wśród graczy dawki zamieszania i napięcia;). 
 


Są cztery rodzaje takich kart : 1. Masz szczęście! - nie musisz wymieniać kart ze stosu w danej kolejce. 2. Połóż swoją kartę i wskaż gracza który musi wymienić kolejność za Ciebie;). 3. Zmiana kolejki - po wymienieniu wszystkich kart ze stosu zmienia się kierunek kolejki. 4. "-1,-2,-3" - wymień 3 ostatnie karty ( nie licząc zagranej przez Ciebie ) w odwrotnej kolejności.
W grze poza grą miedzy sobą znajduję się wariant kooperacyjny czyli gracze vs. gra. Polega on na tym, że w kolejnych turach gracze dokładają oraz wymieniają wszystkie karty znajdujące się na stosie we właściwej kolejności uwzględniając karty specjalne. Z tym że gracze pomagają sobie nawzajem w zapamiętywaniu kolejności kart. Po popełnieniu błędu, gracze zbierają stos wyłożonych kart, spośród których trzy trafiają na konto gry, a reszta na konto graczy.
Rozgrywka kończy się w momencie, gry na stos zostanie ułożona ostatnia karta i jeśli graczom uda się wymienić prawidłowo kolejność kart na stosie, zachowują trzy karty bez przekazywania kart na konto gry.
Na koniec rozgrywki porównujemy liczbę zebranych kart i ustalamy komu udało się zebrać ich więcej - graczom czy grze.

Na początku napisałam o problemie Paulinki polegającym na tym, że niestety nie była w stanie zapamiętywać kolejności kart, dlatego pobawiłyśmy się trochę inaczej, a konkretnie pokazywaliśmy jej rysunki na kartach, a ona mówiła nazwę przedmiotu bądź wykonywanego zawodu ( policjant, lekarz )... kart w grze jest dużo więc chwilę zajęło jej wymienienie ich wszystkich, a po skończeniu chciała robić to od nowa;)



Autor gry : Martin Nedergaard Andersen
Projekt graficzny : Ewa Baran, Olesya Shynkarevych
Kierownik projektu : Sławomir Gacal
Redakcja i korekta : Paulina Trybuła, Sławomir Czuba

Polecamy:)

Fabryka Kart Trefl-Kraków sp. z o.o.

http://www.trefl.krakow.pl/


http://projektgrajmy.blogspot.com/

8 komentarzy: