wtorek, 10 listopada 2020

Gra logiczna -- > PROGRAMATOR -- > Alexander < --

Czas na kolejną nowość od firmy Alexander, czyli grę logiczną "Programator".
 Jest to bardzo fajna gra dla całej rodziny, w której musimy wykazać się zmysłem taktycznym, gdyż mamy zaprogramować ścieżkę swoich postaci ( mamy ich trzy ) w taki sposób aby zdobyć jak najwięcej punktów, ale żeby nie było tak łatwo to w danej kolejce ruszamy pięcioma postaciami i musimy tak planować aby nasze postacie zdobywały dodatnie punkty, a te nie nasze ujemne - to tak ładnie brzmi w teorii:D ale w praktyce różnie z tym bywa:).
 

 
W pudełku z grą znajdują się :
1. Plansza - 1 szt.
2. Tekturowe pionki postaci - 5 szt.
3. Podstawki do pionków - 5 szt.
4. Kolorowe pionki - 5 szt.
5. Tabliczka ruchu - 1 szt.
6. Żetony kolorów - 10 szt.
7. Żetony bazy - 5 szt.
8. Pchełki : niebieskie ( 100 szt. ) i czerwone ( 30 szt. )
9. Piramidki - 20 szt.
10. Instrukcja.

Cel gry :
Celem gry jest zdobycie swoimi postaciami jak największej ilości punktów, otrzymywanych za zebranie elementów znajdujących się na planszy. Każdy gracz porusza wszystkimi postaciami, ale swoje punkty zdobywa tylko kolorami pionków wskazanymi na wylosowanym żetonie koloru.

Przygotowanie do gry :
Rozkładamy planszę, a obok pola "start", kładziemy tabliczkę ruchu tak, aby "kierunek meta" był w jednej linii na planszy oraz na tabliczce. Dookoła planszy rozkładamy 5 żetonów bazy. Na polu "start", stawiamy w dowolnej kolejności, na podstawkach 5 tekturowych pionków postaci. Na całej planszy rozkładamy losowo wszystkie punktowane elementy - 1 element na 1 pole. Każdy gracz losuje trójkolorowy żeton koloru, nie pokazując go innym graczom.




Żeton kolorów :
Każdy zawodnik na początku gry losuje żeton kolorów. Na żetonie znajdują się trzy kolory pionków, za które gracz zdobywa punkty, poruszając się po planszy. Kolory określają tekturowe pionki postaci, którymi zawodnik będzie zdobywał punkty. Zawodnik przez całą grę powinien starać się poruszać postaciami tak, aby właśnie one zbierały najwyżej punktowane elementy.

Tabliczka ruchu :
Na tabliczce ruchu, gracze poruszają się tylko kolorowymi pionkami, wybierając ruch, którym przesuną odpowiednio postać na planszy.





Plansza :
Na planszy zawodnicy przesuwają jedynie postacie, zbierając pchełki i piramidki. Gracze zbierają elementy znajdujące się na polu, na którym stanie pionek. Zebrane punkty odkładane są na żeton bazy w odpowiednim kolorze.

Żeton bazy :
Żetony bazy to elementy w pięciu kolorach, odpowiadające kolorom postaci i pionków. Na żetony bazy odkładane są punkty zebrane na planszy.

Postacie :
Każda postać przypisana jest do jednego koloru.

Przebieg gry :
Rozgrywkę zaczyna najmłodszy gracz. Na początku swojej kolejki zawodnik decyduje jaki ruch wykona kolorowym pionkiem na tabliczce ruchu. Ruch, który wykonał na tabliczce, jest powtarzany przez wybraną postać na planszy, przesuwamy ją na wskazane pole i zbieramy punktowany element, który na nim leży - pchełkę lub piramidkę. Zebrany element odkładamy na bazę w kolorze postaci, która go zebrała. Wykorzystany ruch nie jest już dostępny dla pozostałych pionków w kolejce tego gracza. Gracz rusza po kolei wszystkimi 5 postaciami. Następnie czyścimy tabliczkę ruchu i kolejny gracz wykonuje swoją rundę ruchów wszystkimi 5 postaciami.
Jeśli jedna z postaci znajduje się już na danym polu, to inna postać nie może wykonać ruch, by wejść na to samo pole. Jeśli nie ma innej możliwości ruchu, gracz nie wykonuje ruchu zablokowaną postacią.
 



 

Punktacja :
Po odsłonięciu swoich żetonów kolorów zawodnicy zliczają punktację wynikającą z elementów zebranych w bazach swoich 3 kolorów.
- pchełki niebieskie ( +1 punkt )
- pchełki czerwone ( -2 punkty )
- piramidki ( +5 punktów )

Koniec gry :
Gra toczy się do momentu, aż trzy pionki postaci dotrą na pole "meta". Wygrywa osoba, która zebrała swoimi postaciami ( kolorami ), najwięcej punktów.
 

 




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nam ta gra bardzo się spodobała, na pierwszy rzut oka w grze jest dużo elementów i może się wydawać, że gra jest skomplikowana, ale uwierzcie po chwili wszyscy załapią o co chodzi:) Nasze dziewczynki fajnie się bawiły pod czas gry choć przyznam, że młodsza czyli 5-cio latka jakoś bardziej ma do niej cierpliwość:)
 

 
Jeśli lubicie pogłówkować i taktyczna rozgrywka ( czyli zbieranie ujemnych punktów dla przeciwnika ) nie jest wam obca to na pewno w "Programatorze" odnajdziecie się jak ryba w wodzie:D

Zwariowane Trio ------------------------------> POLECAMY !!!
 


 

8 komentarzy:

  1. Świetna gra! Też lubimy uczyć się podstaw programowania i kodowania w taki kreatywny sposób!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubimy gry wymagające myślenia, więc ta na pewno przypadłaby nam do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie się zapowiada, u nas jeszcze jednak nie ten przedział wiekowy

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiedzę, że w grze wykorzystane są bardzo ładne elementy.
    Tematyka gry też imponująca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Aleksander ma mnóstwoe świetnych gier. Zawsze znajdę u nich coś wartego uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię główkować i myślę, że gra spodoba się także smykom :D

    OdpowiedzUsuń