poniedziałek, 30 listopada 2020

"Alicja w Krainie Słów" -- > EGMONT < --

Dzisiaj chciałam Wam zaprezentować nowość od Egmont'u, którą jest imprezowa gra dla całej rodziny czyli "Alicja w Krainie Słów". Gracze wcielają się w postaci z "Alicji w Krainie Czarów". Wszyscy uczestnicy gry wypowiadają szybko słowa związane z jakimś szczególnym tematem. Nie mogą przy tym używać zakazanych liter. Jeśli ktoś popełni błąd albo skończy mu się czas - odpada !
 

 
Ale po kolei gra jest przeznaczona dla 3 do 8 graczy w wieku 10+, a czas rozgrywki to około 25 minut ( zależny od ilości graczy ).
 
W pudełku z grą znajdziemy :
1. Grający imbryk ( do odmierzania czasu ) - 1 szt. - dodatkowo potrzebne będą nam 2 baterie AAA, które nie są dołączone do zestawu.
2. Karty postaci - 8 szt.
3. Karty punktacji - 8 szt.
4. Karty tematów - 60 szt.
5. Żetony punktów - 42 szt.
6. Żetony czasu - 3 szt.
7. Żeton Pana Gąsienicy - 1 szt.
8. Karty zakazanych liter - 25 szt.
9. Instrukcja.

Przygotowanie do gry :
1. Imbryk kładziemy w miejscu dostępnym dla każdego gracza. Ustawiamy czas na 15 sekund i głośność według uznania.
2. Karty liter rozdzielamy według koloru. Litery niebieskie i fioletowe tasujemy oddzielnie i kładziemy je w zakrytych stosach na środku stołu. Zielone i czerwone karty używane są w wariancie zaawansowanym.
3. Karty tematów tasujemy i kładziemy je na stole w zakrytym stosie.
4. Żetony punktów kładziemy na boku stołu.
5. Gracz który zaczyna (najmłodszy) bierze kartę Królowej Kier.
6. Pozostałe karty i żetony używane są w wariancie zaawansowanym, więc odkładamy je do pudełka.



Przebieg gry :
Gra trwa tyle rund ilu jest graczy, a każda runda składa się z 3 faz : nakrycie stołu, rozmowa, sprzątanie.






I. Nakrycie stołu :
1. Karty punktacji układamy w stosie według liczby w zegarku. Karta z "1" powinna być na górze, a karta, której numer jest równy liczbie graczy, powinna znaleźć się na samym dole.
2. Gracz z postacią "Królowej Kier" odkrywa 2 górne karty ze stosu tematów, jedną kładzie na spód stosu, a drugą odkrytą na stole, tak by widzieli ją wszyscy gracze.
3. Królowa Kier dobiera 2 karty liter, po jednej z każdego stosu ( niebieski, fioletowy ) i kładzie je odkryte w rzędzie, tak aby były widoczne dla wszystkich graczy. To zakazane litery na tę rundę.
4. Królowa Kier uruchamia imbryk i zaczyna swoją kolejkę. Gra toczy się w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.





II. Rozmowa :
Gracz w swojej kolejce musi powiedzieć słowo związane z tematem rozmowy i niezawierające zakazanych liter. Następnie naciska imbryk, żeby ponownie uruchomić odliczanie czasu. Wtedy natychmiast swoją kolejkę zaczyna kolejny gracz. Jeżeli gracz wypowie słowo zawierające którąś z zakazanych liter albo skończy mu się czas, odpada z rundy i bierze wierzchnią kartę ze stosu kart punktacji i kładzie obok siebie ( gracz, który odpadnie nie bierze udziału w rozmowie ).




III. Sprzątanie :
Kiedy wszyscy gracze poza jednym odpadną, kończy się faza rozmowy. Ostatni gracz bierze pozostałą kartę punktacji.
1. Każdy gracz zdobywa tyle punktów, ile widnieje na leżącej przed nim karcie punktacji. Gracze biorą żetony punktów o odpowiedniej wartości.
2. Wykorzystaną kartę tematu kładziemy na dole stosu.
3. Gracz, który rozpoczynał rundę, przekazuje swoją kartę postaci "Królowa Kier" graczowi po swojej lewej.
4. Nowa runda zaczyna się od fazy nakrycia stołu.

Koniec gry :
Gra kończy się, gdy karta Królowej Kier wróci do gracza, który rozpoczynał grę. Wygrywa gracz, który zdobył najwięcej punktów. W przypadku remisu zwyciężają wszyscy, bo dobrze bawili się w gronie przyjaciół:)

W grze możliwy jest wariant zaawansowana, polecany graczom, którzy dobrze opanowali zasady podstawowej gry. Gra przebiega podobnie z pewnymi różnicami m.in : 
- imbryk ustawiamy na 10 sekund,
- używamy 3 zakazanych kart liter ( niebieska, fioletowa, zielona ),
- dobieramy tyle kart postaci ilu jest graczy ( każda z 8 postaci ma unikalną zdolność, która możemy wykorzystać w trakcie rozgrywki ).
 


 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nasza przygoda z grą trwa cały czas, szczególnie starsza córka chce w nią grać, ale gramy tylko w wariant podstawowy, gdyż młodsza też chce z nami grać, a zasady gry podstawowej są dla niej zrozumiałem jednak i tak dochodzi do małych nerwów podczas odliczania czasu, ponieważ zasób słów naszej 5-cio latki nie jest wystarczający, żeby przetrwać parę kolejek w fazie rozmowy ale nie ma się czemu dziwić, najważniejsze jest to, że się nie zniechęca i chce dalej grać, a przy okazji uczy się nowych i utrwala już poznane słowa:).
 



 
Jeśli lubicie gry, w których trzeba wymyślać słowa pod presją czasu, a przy tym lubicie się świetnie bawić w rodzinnym gronie to "Alicja w Krainie Słów" jest pozycją, w którą musicie zagrać i spróbować własnych sił :)

Zwariowane Trio ----------------------------------------> POLECAMY ! ! !




8 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa gra, mojemu synowi na pewno przypadłaby do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę że gra bardzo wciągająca.
    Ten czajniczek mnie rozczulił.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna gra, pewnie nie tylko dla dzieci. :-) Dorośli też by chętnie zagrali. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. SWIETNA GRA. MYSLE ZE BARDZO BY NAM PRZYPADLA DO GUSTU- UWIELBIAMY GRY SŁOWNE

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna gra i wcale nie taka łatwa. I dzieci, i dorośli będą się przy niej dobrze bawić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się ciekawie... pięknie wydana, wciągająca i super, że zagrać może cała rodzinka 😁

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Egmont i choć nie znam tej gry wiem, że będzie ona super trafionym pomysłem!

    OdpowiedzUsuń