czwartek, 28 maja 2020

Przygodowa gra planszowa od Alexandra - "Bursztynowa Komnata"

Dzisiaj chciałam Wam zaprezentować przygodową grę planszową od Z.P. "ALEXANDER", jest to gra, w której staramy się odnaleźć, a w zasadzie jak najszybciej dotrzeć do zaginionego skarbu podczas II Wojny Światowej czyli tytułowej Bursztynowej Komnaty.



Jest to gra przeznaczona dla 2 do 6 graczy, w wieku 8+.

Zawartość pudełka :
1. Planszetki - 40szt.
2. Kości losu - 5szt.
3. Pionki tekturowe - 6szt.
4. Podstawki do pionków - 6szt.
5. Klepsydra - 1szt.
6. Instrukcja.

Przygotowanie do gry :
1. Planszetki ścieżki tasujemy i układamy na stole w jednej, niekoniecznie prostej linii, w ten sposób otrzymujemy ścieżkę gry. Jedna planszetka to jedno pole gry. Na pierwszym miejscu musi leżeć kartonik z napisem "START", a na końcu ten z Bursztynową Komnatą, czyli czerwona skrzynia z napisem "Top Secret".
2. Pionki osadzamy w podstawkach i ustawiamy je na polu "START".
3. W grze można korzystać z klepsydry lub z darmowej aplikacji "Alexander Timer".


Przebieg gry :
Kolejka krąży zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a grę zaczyna najmłodszy gracz. Zawodnik rzuca wszystkimi pięcioma kośćmi losu, a zsumowany wynik pokazuje o ile pól i w jakim kierunku ( do przodu czy do tyłu ) należy ruszyć pionkiem.


Kość z czerwonym krzyżykiem - ruch o jedno pole do tyłu.
Kość z zielonymi stopami - ruch o jedno pole do przodu.
Kość z niebieskimi strzałkami - pionek stoi w miejscu.

Gracz sumuje wynik na kościach np. gdy wypadnie 1 kostka z czerwonym krzyżykiem, 1 z niebieskimi strzałkami i trzy z zielonymi stopami to gracz przesuwa się o dwa pola do przodu.


Wszystkie pola ścieżki są dwustronne - gdy pionek opuszcza pole, na którym do tej pory stał, to o ile nie stoi na nim inny pionek, odwraca opuszczaną planszetkę na drugą stronę, zmieniając ścieżkę gry.

Jeżeli gracz musi się cofnąć, to może to zrobić maksymalnie do pola "START".

Pola akcji :
1) Ruchome piaski - gdy wejdziemy na to pole musimy obrócić jedno dowolne pole ścieżki na drugą stronę.



2) Katapulta - opuszczając to pole, do rzutu kośćmi doliczamy sobie tyle pól do przodu ile mówi planszetka.


3) Lina - gdy na to pole wejdzie drugi gracz, to gracze współpracują i od razu przesuwają się o trzy pola do przodu.
4) Zapadnia - musimy zamienić miejscami pole dowolnego gracza z polem tuż za nim, spychając go w ten sposób o jedno pole do tyłu.




5) Teleport - zamieniamy miejscami dwa pionki : swój i pionek najbardziej oddalonego od ciebie rywala, obojętnie czy jest on z przodu czy z tyłu. Jeśli kilka pionków jest tak samo daleko, to wybierasz z którym się zamieniasz. Pionek przesuniętego rywala nie używa już teleportu.


6) Stara podłoga - gdy na tym polu pojawi się drugi pionek, to ich ciężar sprawia, że podłoga zaczyna się kruszyć.  Obaj gracze uciekają i w tym momencie cofają się o dwa pola.
 



7) Kompas -  po wejściu na to pole musimy od razu rzucić jeszcze raz kostkami, ale tylko raz - musimy zastosować się do wyrzuconego wyniku i przesunąć swój pionek na wskazane pole.


8) Pułapka Pancerne Drzwi - na tej planszetce znajduje się specjalny kod przejścia, aby opuścić to pole gracz rzuca 4 kośćmi starając się wyrzucić dany kod, a rzucając kostkami symbole muszą wypadać w kolejności takiej jak zapisany jest kod. Dodatkowo używamy tutaj klepsydry lub aplikacji i gdy graczowi uda się wyrzucić kod przejścia zanim upłynie czas przesuwamy się o jedno pole do przodu, a jeśli nie uda nam się wyrzucić kodu w danym czasie czekamy do następnej kolejki i próbujemy ponownie.



Koniec gry :
Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze na pole "Bursztynowa Komnata".



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

U nas ta gra przyjęła się bardzo dobrze, często do niej wracamy, gdyż zasady są nieskomplikowane i bardzo łatwo dzieci je załapią. W naszym przypadku nie wszyscy zaliczają się do wytycznych gry co do wieku czyli 8+, gdyż najmłodsza córka ma 5 lat, a starsza 7:) więc w zasadzie tak pół na pół jest u nas, ale dzięki temu, że gra jest przejrzysta i prosta więc możemy sobie z nimi zagrać bez żadnych problemów. 






Fajne w grze są również pola akcji bo jest ich dużo i są zróżnicowane więc możemy spodziewać się różnorodnych przeszkód na naszej drodze do skarbu - ale taka już dola poszukiwaczy skarbów:)

Zwariowane Trio --------------------------------> POLECAMY 



https://www.alexander.com.pl/




9 komentarzy:

  1. Coś czuję, że to gra, która mogłaby stać się hitem w naszym domu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękionika za propozycje. Szukam teraz czegoś dla nas bo zrobiliśmy przesort w grach. Chętnie ją kupię

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł na sympatyczne rodzinne spędzenie czasu, gry pozwalają złapać chwilę relaksu, ale i zacieśnić więzi między pokoleniami. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miłość do gier planszowych pozostała mi od dziecka aż do teraz, więc sama z chęcią bym w tę grę zagrała. Ta wydaje się mieć ciekawą fabułę i motywy. Może rozejrzę się za nią i kupię kuzynowi na urodziny, bo akurat się zbliżają :) Pozdrawiam! włóczykijka z Imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama gra wykonana bardzo ładnie. Aleksander robi to profesjonalnie. Jednak przez zboczenie zawodowe zbyt dużo bym komentowała, co irytowałoby innych graczy... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna gra dla calej rodziny... coś dla nas 😁

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejna ciekawa propozycja, szkoda tylko, że półki nie są z gumy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znamy tę grę, jest bardzo wciągająca, nawet jak dzieci chcą już przestać ;)

    OdpowiedzUsuń