wtorek, 28 kwietnia 2020

Gra planszowa -- > Kropka w Kropkę -- > Alexander < --

Dzisiaj chciałam Wam zaprezentować grę planszową "Kropka w Kropkę" od firmy Alexander, w której będziecie mogli sprawdzić swój refleks i spostrzegawczość. W grze pokrótce chodzi o odnajdywanie na planszy piktogramów* odpowiadających obrazkom na wyłożonych kartach. Im więcej piktogramów znajdziemy, tym więcej zdobywamy punktów.




Gra przeznaczona jest dla 2 do 5 graczy w wieku 5+.

Zawartość pudełka :
1. Kolorowe kości do gry - 2 szt.
2. Klepsydra - 1 szt. ( do odmierzania czasu możemy użyć także aplikacji "Alexander Timer" ).
3. Dwustronne plansze do gry - 10 szt.
4. Karty z piktogramami - 54 szt.
5. Kolorowe żetony - 50 szt. ( 5 zestawów po 10 szt. ).
6. Instrukcja.

Przygotowanie do gry :
1. Tasujemy karty i kładziemy je rewersem do góry.
2. Kładziemy klepsydrę ( lub przygotowujemy aplikację "Alexander Timer" ) oraz kolorowe kości do gry w miejscu dostępnym dla wszystkich graczy.
3. Rozdajemy kolorowe żetony pomiędzy uczestników gry ( po 10 szt. tego samego koloru dla każdego gracza ).
4. Planszę do gry kładziemy w miejscu dostępnym dla wszystkich graczy ( możemy użyć kilku plansz naraz ).


Plansze z piktogramami :
Na każdej dwustronnej planszy przedstawione jest łącznie 216 piktogramów ( 54 piktogramy powtarzające się dwukrotnie na każdej stronie planszy, w różnym ułożeniu ). Występują one w sześciu kolorach : fioletowym, zielonym, czerwonym, niebieskim, żółtym i pomarańczowym.

Kolorowe kości do gry :
Na ściankach każdej z kości znajdują się kolory odpowiadające sześciu kolorom piktogramów na planszach. Kolory wylosowane przy rzucie kośćmi są barwami opcjonalnymi piktogramów na kartach.
Np. w trakcie rozgrywki na jednej z wyłożonych kart znajduję się kura na czerwonym tle. Na kościach zostały wylosowane kolory fioletowy i zielony. Zadaniem gracza jest odnalezienie na planszy ( planszach ) piktogramu kury w trzech kolorach : czerwonym lub fioletowym lub zielonym.

Przebieg gry :
1. W każdej rundzie, w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara, jeden z graczy wykłada na stół rewersem do góry 10 kart z piktogramami ( dobrze widoczne dla wszystkich graczy ).
2. Plansze kładziemy w miejscu widocznym dla wszystkich graczy ( jeśli jest ona niedostępna dla każdego gracza, możemy użyć więcej niż jednej planszy ).
3. Następnie gracz, który wykładał karty, rzuca kolorowymi kośćmi i przekręca klepsydrę ( bądź włącza czas za pomocą aplikacji "Alexander Timer" ).
4. Zadaniem graczy jest odnalezienie na planszach piktogramów widocznych na wylosowanych wcześniej kartach. Kolor obrazków musi odpowiadać kolorowi widocznemu na karcie lub kolorowi wskazanemu przez kości. Gdy gracz odnajdzie piktogramy w odpowiednim kolorze, kładzie na nich żeton. Na 1 piktogramie może znajdować się tylko jeden żeton.
Piktogramy na planszy muszą odpowiadać wzorem i kolorem tym na kartach i kościach.
Runda kończy się w momencie, gdy skończy się odmierzany czas.






Punktacja :
Za każdy prawidłowo zaznaczony piktogram na planszy, gracz otrzymuje kartę z piktogramem, który zaznaczył.
Pamiętajmy, że może być więcej nić jeden prawidłowo zaznaczony piktogram, ponieważ dla jedengo wylosowanego piktogramu przypisane są kolory z kart oraz kolory widoczne na kościach. W tym przypadku, jeśli zabraknie kart wyłożonych na początku rundy, gracz ciągnie kartę ze stosu. Jeśli ich również zabraknie dodaj odpowiednią ilość żetonów do swoich kart by podliczyć wynik.
Jeśli po zakończeniu rundy na stole pozostały niezebrane karty, należy je włożyć na spód stosu.
Po każdej rundzie, gracze obracają plansze na drugą stronę lub korzystają z nowych.

Koniec gry :
Gra kończy się w momencie, gdy nie będzie już żadnych kart do wyłożenia lub zostanie ich mniej niż 10.
Wygrywa osoba, której udało się zdobyć najwięcej kart.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Kropka w Kropkę" to dynamiczna gra, w której liczy się refleks i spostrzegawczość. Dziewczynki bardzo polubiły wyszukiwanie obrazków na planszach i muszę przyznać, że są bardzo spostrzegawcze i szybko odnajdują piktogramy, ale to zapewne zasługo młodości:). Do odmierzania czasu w grze wykorzystujemy głównie aplikację "Alexander Timer" bo tam możemy ustawić sobie odpowiedni czas, na który wcześniej się umówimy może to być 30 sekund, 50 sekund, a nawet 45 sekund:).
Pod czas gry widać rywalizację i zawziętość bo każdy chcę znaleźć jak najszybciej i jak najwięcej obrazków, a przy tym jest też dużo śmiechu. Więc jeśli lubicie gry takiego typu zachęcamy do wypróbowania swoich sił w wyszukiwaniu piktogramów w grze "Kropka w Kropkę".



Zwariowane Trio ---------------------------------> POLECAMY !!!


https://www.alexander.com.pl/

http://projektgrajmy.blogspot.com/

7 komentarzy:

  1. Ale fajnie umiecie zajść sobie czas. No i cała rodzinka w komplecie ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Gry na ćwiczenie spostrzegawczości bardzo lubimy... a ta zapowiada, się niezwykke ciekawa 🤩

    OdpowiedzUsuń
  3. Planszówki to fajny pomysł na spędzenie czasu razem :)
    Ja lubię podsłuciwać, jak moje chłopaki razem grają, bo są fajne dialogi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mamy i lubimy w nią grać. Polecamy bo nawet na tarasie fajnie się w nią gra.

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę po minie jednej z dziewczynek, że jest nad czym myśleć :) super, lubię takie gry

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna propozycja na pochmurne dni takie jak dziś :) Widać pełne skupienie u dziewczyn :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam już recenzje na wielu blogach, podoba mi się ta gra!

    OdpowiedzUsuń