wtorek, 2 kwietnia 2019

Figury geometryczne - klamerki w natarciu:)

Ależ ten czas leci:) to już nasze 5 spotkanie w EduWtorkach z Wami.
 Tym razem głównymi naszymi pomocniczymi materiałami będą klamerki.
 Będzie bardzo kolorowo i matematycznie..ale i nie tylko:)
ps. ilość zdjęć może powodować oczopląs 😜😛 wybaczcie:)
Zaczynamy:)



Z tektury zrobiłam dwa koła, na których przykleiłam wycięte figury geometryczne i pomalowałam je na różne kolory--->  tak oto powstały dwie plansze- nasza podstawa dzisiejszych zabaw.
Dla dziewczyn to przypomnienie ale i nauka nowych figur geometrycznych:
-kwadrat  ■
- trójkąt  ▲
- koło  ⚫
-romb ▰
- trapez


Spytacie - dlaczego one są pomalowane na inne kolory? a dlatego, by na naszych planszach pojawiło się więcej kolorów, a dlaczego więcej kolorów? a dlatego :) by przy okazji przypomnieć sobie więcej kolorów po angielsku.(sugerowałam się również kolorami posiadania naszych klamerek:))

Pierwszym zadaniem było dla Paulinki - przypomnienie figur tzn. ja pytałam np. gdzie jest trójkąt? 
Paulinki zadaniem było wskazanie gdzie się znajduje na obu planszach i kolory ich po angielsku.


Gdy to już opanowała wkroczyły klamerki ----> i tutaj fajnie ćwiczymy motorykę małą dzięki nakładaniu odpowiedniego koloru klamerki na odpowiednią figurę.

Również ja zadawałam pytania tzn. Złap odpowiednim kolorem spinacza figurę geometryczna jaką jest koło i powiedz jej kolory po angielsku.






Teraz czas na wspólną zabawę sióstr :) - na takich samych zasadach tylko teraz obie razem szukają mając już tylko po jednej planszy na wskazanie figury.


 
Zaobserwowałam, że skupienie dziewczynek było ogromne a zwłaszcza kto pierwszy:)




Kolejna zabawa to odwzorowywanie
Zauważyliście zapewne, że na jednej planszy jest dodatkowo zrobiona dziurka w środku i tak wsadzony patyczek- to na nim umieściłam strzałkę. Ona teraz będzie pokazywał dziewczynką jaką figurę mają odwzorować ze spinaczy.

  

Tutaj ćwiczymy umiejętności przestrzenne. Nie łatwo była na początku 4 latce odtworzyć trapez ....ale ćwiczenia i moje podpowiedzi i wytłumaczenia czynią cuda;)..zaczynamy od podstawy..wiecie;)

Dodatkowo widzicie, że kolory figur muszą się zgadzać z tymi na wylosowanej planszy.




Dla Natalki zrobiłam utrudnienie- losujemy magiczną strzałką figurę, następnie zakrywamy ją a zadaniem Natalki było odwzorowanie jej bez podpatrywania.





To zabawa była zdecydowanie dla niej największą zabawa.

Wiem, że dziś matematyczny tydzień ale......na zakończenie trochę przypomnienia literek i sylab.

Wyróżniamy literkę na która zaczyna się dana figura i tworzymy ją z klamerek np. K- jak koło, T- jak trójkąt..itd.


Z ilu sylab składa się słowo trapez? itd.....cyfry również tworzymy 


U nas dziś na tyle :) teraz lećcie do dziewczyn..sama już byłam i jestem z nich dumna- mają dziewczyny ogromna wyobraźnię i potrafią ją doskonale wykorzystać w zabawach domowych:) Mega pomysły Was tam czekają:)
 Nasze wcześniejsze zabawy znajdziecie Tutaj



16 komentarzy:

  1. Świetne te Wasze pomysły. A my ostatnio takie kółka robiliśmy z pogodą :) słońce za chmurką, itd :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez mamy taki plan z pogoda, fajna propozycja na rozróznanie pogody:)

      Usuń
  2. Fantastyczne pomysły :-) koła że strzałką zawsze w modzie i dzieci je uwielbiają :D brawa za ogromną pomysłowość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękujemy:0 masz racje koła ze strzałką zawsze mają wzięcie:)

      Usuń
    2. Najlepsze jest to, że o tym wiem a jeszcze nie robiłam :D haha:D Czas się zainspirować Waszymi pomysłami

      Usuń
  3. Jak zawsze bardzo piękne działania

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł, moja córka uwielbia takie zabawy. Spinacze zresztą też ;) na pewno spróbujemy!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł na wykorzystanie klamerek - dziecko bawi się i uczy jednocześnie, a przy tym ćwiczy motorykę małą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I to się nazywa kreatywność! Uwielbiam te Wasze zabawy, niby na spontana a zawsze wychodzą same wspaniałości (y) Klamerki to rewelacyjna pomoc w edukacji... a pomysł z kołem zawsze się sprawdza ✊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. staramy się:) chodz czasem najlepeij tak na spontana- najlepsze pomysły wtedy wychodzą:)

      Usuń
  7. Proste przedmioty codziennego użytku, a ile z tego kreatywnej i edukacyjnej zabawy. Gratuluję pomysłowości!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy- właśnie to chcemy pokazać- że nie trzeba nie wiadomo co by można było przez zabawę uczyć się

      Usuń