poniedziałek, 30 marca 2020

Gra logiczna KoMbInAtOr SzeŚcIOKĄty --od--> Alexander

Spędzając ostatnio dużo czasu w domu w związku z tym, że trwa akcja #zostańwdomu ( niestety wiadomo z jakiego powodu ;(... ) mieliśmy możliwość zagrania w parę ciekawych gier planszowych, których producentem jest Z.P. "ALEXANDER" Piotr Pundzis.

Pierwszą, którą chciałam Wam zaprezentować jest to gra logiczna "Kombinator sześciokąty", od razu mogę napisać, że naszej rodzince przypadła bardzo do gustu i dzieciaki codziennie chcą do niej wracać.



Ale teraz już o samej grze, przeznaczona jest dla 2 do 4 graczy w wieku 7+.

W pudełku znajdziemy :
1. Składaną planszę do gry - 1szt. ( 4 duże puzzle )
2. Żetony punktów - 120szt. ( w tym 1pkt - 35 szt., 2pkt - 65 szt., 3pkt. - 20 szt. )
3. Zestaw figur - 80 szt.
4. Klepsydra - 1 szt.
5. Instrukcja




Cel gry :
Celem gry jest pozbycie się swoich figur i zdobycie jak największej ilości punktów. Punkty zdobywa się poprzez umieszczanie na planszy figur geometrycznych w taki sposób, aby dopasować je kolorami do znajdujących się już na planszy innych figur.

W grze można korzystać z klepsydry lub użyć bezpłatnej aplikacji Alexander Timer, jeśli chodzi o nas to akurat gramy nie na czas tylko każdy ma tyle czasu ile potrzebuje na ułożenie swojej figury, oczywiście wszystko w umiarze staramy się przyspieszać córeczki bo czasami myślą i myślą :)

Przygotowanie do gry :
1. Po tym jak ustalimy kto będzie rozpoczynał grę, składamy planszę ( 4 puzzle ) i kładziemy ją na stole tak aby każdy z graczy miał do niej swobodny dostęp.
2. Mieszamy wszystkie figury w poszczególnych grupach i rozdajemy je między graczy. Rozdawanie figur zaczynamy zawsze od osoby która rozpoczyna grę. Ilość elementów jest zależna od liczby zawodników, którzy biorą udział w grze.
Jeśli w grze uczestniczy dwóch lub czterech graczy - wówczas rozdajemy figury, tak aby każdy gracz miał tyle samo elementów o takim samym kształcie.
Jeśli w grze biorą udział trzy osoby - wówczas rozdajemy każdemu graczowi zestaw figur, który zaprezentowany jest w instrukcji.
3. Wszystkie żetony z punktami kładziemy, tak aby każdy gracz miał do nich swobodny dostęp.


4. Jeśli chcemy grać na czas to ustawiamy klepsydrę lub kładziemy telefon w widocznym miejscu z włączoną aplikacją Alexander Timer.


Przebieg gry :
W grze dostępne są dwa warianty :

Wariant 1  - Po Kolei
* Grę rozpoczyna zawodnik wyłoniony w trakcie losowania. Umieszcza on na środku planszy ( w obrębie obrysowanej figury ) jedną ze swoich figur, w taki sposób, aby pokrywała się ona z narysowanymi na planszy liniami.
* Gracz, który rozpoczyna zabawę uzyskuje jeden punkt za umieszczenie swojej pierwszej figury na planszy. Kolejny gracz może umieścić na planszy swoją figurę tylko w taki sposób, aby pasowała ona kolorem ( lub kolorami ) do umieszczonej przez pierwszego gracza figury. Kolejni gracze dopasowują swoje figury do figur umieszczonych na planszy.
* W jednym ruchu można umieścić na planszy tylko jedną swoją figurę. Czas na umieszczenie odmierza klepsydra lub aplikacja. Jeżeli gracz nie zdąży umieścić figury w wyznaczonym czasie nie zdobywa punktów i kolejka przechodzi na następnego zawodnika.
* Jeżeli gracz nie ma możliwości dołożenia jednej ze swoich figur - czeka jedną kolejkę.


Zabronione jest :
- gdy położona figura nie dotyka przynajmniej jednym bokiem żadnych innych figur,
- dołożenie figury w taki sposób, gdy jeden lub więcej boków nie pasuje kolorem do umieszczonych już wcześniej na planszy innych figur,
- umieszczanie figur w taki sposób, że wychodzi choćby częścią swojej powierzchni poza czarne linie ograniczające pole gry.


Koniec gry ( wariant 1 ) :
Gra kończy się w momencie, gdy żaden z graczy nie może już wykonać żadnego ruchu ( nie ma możliwości dołożenie na planszę żadnej figury ). Zwycięzcą zostaje gracz z największą ilością punktów. Jeżeli dwóch lub więcej graczy ma taką samą ilość punktów - rozstrzyga wówczas to, któremu zostało mniej figur.


Punktacja:
Jeżeli w danym ruchu umieszczana figura zostaje dopasowana tylko jednym kolorem ( styka się jednym bokiem z inną figurą ) - wówczas gracz zdobywa jeden punkt, jeżeli dopasowanych boków jest więcej np. dwa lub trzy - wówczas gracz zdobywa odpowiednio dwa lub trzy punkty, itd.






Wariant 2 - Trzy-Cztery!
W tym wariancie rozdajemy między graczy figury, tak aby każdy uczestnik zabawy miał ich równą liczbę. Klepsydra i żetony punktów mogą zostać w pudełku, bo nie będą potrzebne do zabawy.

Wszyscy gracze jednocześnie na hasło "trzy-cztery", dokładają swoje figury do już leżących na planszy. Grę rozpoczyna zawodnik wyłoniony w trakcie losowania. Umieszcza on na środku planszy jedną ze swoich figur.
Następnie mówi "trzy-cztery!" i na ten znak wszyscy jednocześnie starają się dopasować swoje figury ( tak jak w wariancie pierwszym, figury muszą pasować do siebie kolorem boków i nie mogą wychodzić poza czarną linię planszy.

Koniec gry ( wariant 2 ) :
Grę wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich swoich figur, a jeśli nie uda się to nikomu, wówczas wygrywa osoba z najmniejszą ilością figur.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nasza przygoda z "Kombinatorem" tak jak wspomniałam wcześniej trwa cały czas, Natalia i Paulinka codziennie o niej pamiętają i chcą układać różne kształty:)
Najważniejsze w tej grze jak w każdej grze planszowej to to, że spędzamy rodzinnie czas przy okazji śmiejąc się i rywalizując, bo każdy z nas chcę wykonać ruch za największą liczbę punktów:)


Jedynym mankamentem, który zauważyliśmy jest to, że podczas układania figur na planszy strasznie wszytko jest delikatne i ruchliwe, a jak bawimy się z dziećmi to one nie zwracają na to uwagi i dokładają figury używając czasami nadmiernej siły - niedużej oczywiście ale i tak w ten sposób cała mozaika z ułożonych wcześniej figur ulega przesunięciu i rozwaleniu. Gdy gra się z dorosłymi to każdy na to zwraca uwagę i jest wszystko ok.
Tak się zastanawialiśmy czy nie lepiej byłoby zastosować jakiegoś magnesu na planszy i na figurach żeby wszystko lepiej się trzymało ale oczywiście nie wiemy jak ten materiał sprawdziłby się w takiej grze gdyż nie mamy doświadczenia w produkcji gier:D - to tylko takie nasze spostrzeżenie:)

Podsumowując "Kombinator" to super gra dla całej rodziny, przy której się pośmiejemy i poćwiczymy szare komórki za jednym razem, czego chcieć więcej? :>

Zwariowane Trio ----------------------> POLECAMY !!! 



http://projektgrajmy.blogspot.com/

17 komentarzy:

  1. Wydaje sie byc świetną pozycją dla małych kombinatorów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paula świetnie daje sobie radę, czasem nawet lepiej niż rodzice:)

      Usuń
  2. Tej gry nie mamy. Ciekawe czy i nam przypadłaby do gustu. Wygląda bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  3. W pierwszej chwili wygląda na skomplikowaną, ale na szczęście to tylko pierwsze wrażenie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi tez tam pomyślałam wyjmując ją z pudełka:) a teraz to nasz hit:0

      Usuń
  4. Wygląda to fantastycznie! Mam ochotę wypróbować tę grę w naszym domu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna gra, daje mnóstwo możliwości kreatywnej zabawy! Myślę, że bez trudu można znależć jej kilka nowych zastosowań - nie tylko takich jak w instrukcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki tangram, super, lubię takie gry, pozwalają ruszyć głową :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna... musimy ją mieć!!! Smyki uwielbiają logiczne gierki, więc ta z pewnością im się spodoba :D Dzięki za super propozycję :*

    OdpowiedzUsuń
  8. I my mamy tą grę. Rewelacja. Synek wstał dzisiaj o 7 rano i poszedł z nią do babci żeby grać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubimy takie układanki rozgrzewające mózg :)

    OdpowiedzUsuń