czwartek, 15 marca 2018

"Niebo w gębie"

Jakiś czas temu dostałam możliwość przetestowania tzw. Ekologicznego pakietu Zielonego makaronów firmy 
Bio Babalscy.




Na wstępie chciałabym napisać parę słów na temat tych produktów. 

Makarony produkowane są tylko i wyłącznie z mąki pełnoziarnistej i wody, co sprawia, że produkty są w stu procentach polecane dla wegan oraz dla osób nie spożywających jajek.

Pakiet ten zawiera 7 rodzajów makaronów:
  • Makaron razowy orkiszowy nitka BIO 400g
  • Makaron razowy orkiszowy świderki BIO 400g
  • Makaron razowy pszenny cienka nitka BIO 400g
  • Makaron razowy pszenny krajanka BIO 400g
  • Makaron razowy żytni rurka BIO 400g
  • Makaron razowy żytni wstążka BIO400g
  • Makaron z samopszy świderki BIO 300g
Makaron razowy jest bardzo uniwersalnym produktem mającym tak szerokie zastosowanie, że można go podawać niemal ze wszystkimi dodatkami. Doskonale komponuje się z warzywami i mięsem, ale również jako baza uwielbianych przez dzieci słodkich obiadów bądź podwieczorków. Podawany z twarogiem, jogurtem czy musem owocowym pozwoli z zadowoleniem kształtować dobre nawyki żywieniowe u najmłodszych. Makarony razowe, mogą być także zdrowszą alternatywą dodatków do zup, dzięki czemu staną się one bardziej syte, odżywcze i naprawdę smaczne.
Posiłki na ich bazie dostarczają dużo białka, węglowodanów i błonnika pokarmowego oraz szeregu witamin, przede wszystkim tych z grupy B i witaminy E. Ponadto znajdziemy w nich cenne pierwiastki takie jak potas, fosfor, magnez, żelazo i cynk, których działanie ma dobroczynny wpływ na cały organizm.

A teraz moje spostrzeżenia i uwagi :)

 Po otworzeniu paczki mój wzrok od razu skierował się ku Makaronowi razowemu z Samopszy, a wiecie czemu? Pochodzę ze wsi, ale aż takim rolnikiem nigdy nie byłam i sama nazwa mnie zaskoczyła...pomyślałam co to jest ta Samopsza ;) Teraz już wiem i Wam parę słów napiszę :)
 Samopsza to najstarszy gatunek pszenicy - jej wiek szacowany jest na ok. 9000 lat. Jest to odmiana rosnąca dziko, uważa się ją za roślinę leczniczą. Ziarno to zawiera dużą ilość białka oraz szereg aminokwasów egzogennych, wpływających na funkcjonowanie układu nerwowego, poprawnej pracy hormonów tarczycy i nadnerczy oraz produkcję dopaminy, tak zwanego hormonu szczęścia. Jako bogate źródło antyoksydantów chroni przed nowotworami, spowalnia procesy starzenia się komórek i pozytywnie wpływa na narząd wzroku. Oprócz tego zawiera znaczne ilości potasu, fosforu, magnezu, manganu, żelaza, cynku, witaminy A i związków z grupy B. Patrząc na to z dietetycznego punktu widzenia, można zaliczyć ją do żywności funkcjonalnej, czyli spełniającej określone role w organizmie. Jak widzicie same zalety :)



 Skład każdego makaronu to tylko mąka i woda - dla mnie to pozytywny szok :). Zerknijcie sobie na inne makarony...ich składy nie zachwycają.


Idąc dalej tropem "detektywistycznym" pomyślałam ...nic tylko trzeba spróbować.
I tu moje ogromne zaskoczenie!!!!
Po ugotowaniu makaronu spróbowałam......poczułam się jak malutka dziewczynka w starym domu u dziadków. Ten smak, zapach przywołał u mnie najlepsze wspomnienia mojego dzieciństwa. "Niebo w gębie" 

 
 Ze szczerego serca polecam ten zestaw, każde następne opakowanie jeszcze bardziej przekonywało mnie do siebie. Pyszne w smaku, pełne wartościowych składników i ekologiczne ...cóż można chcieć więcej. My całą rodziną mówimy zdecydowane
 TAK :)👌👍



Tylko teraz
Cena pakietu - 30,39 zł


http://biobabalscy.pl/



3 komentarze:

  1. Ciekawe czy taki makaron przyjąby się w moim domu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę szczerze inne. Nie umywaja się do niego.Sam smak normalnie domowej roboty.i wcale nie jest drogi .

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń